سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

سفره عقد سنتي

باغ و تالار عروسي

براي دكورا سيون اين گونه سفره خوبتر است از ظروف سنتي استفاده كرد ; ظروفي كه يا اين كه خويش ديرين بوده يا اين كه ظروف جديدي است كه جنس و نماي آن‌ها ذهنيت تماشاچي را به قبل و سنت هاي قبل سوق دهد . استفاده از ترمه , حنا , گندم , برنج و ظروف نقره , مسي يا اين كه سفالي و… دوري ناپذير است .
در دكورا سيون اين سبك از اختلاف مرحله بسيار استفاده نميشود و معمولا به صورت همسطح يا اين كه با اختلاف سطح هاي كمتر چيده ميگردد .
استفاده از ترمه يا اين كه پارچه هاي سوزن دوزي و… نقش مهمي دارااست و گهگاه براي سفره زير وسايل به صورت يكپارچه از اين نوع پارچه ها استفاده مي گردد چه بسا مي شود به جاي پارچه زير وسايل ازمقدار متعددي گندم يا اين كه برنج استفاده كرد و آن‌ها را به صورت يكپارچه روي زمين به صورت مطلوب پخش كرد و وسايل را روي آن چيد كه فعاليت پرزحمتي است .
رنگ هايي كه در سفره هاي سنتي بيشتر به ديده ميخورد , رنگ آبي رنگ فيروزه اي , قرمز‌رنگ , كرم و قهوه اي است كه سازه به ذوق و سليقه خويش ميتوانيد از اين رنگ ها با طيف هاي تند يا اين كه ملايم خيس استفاده نمائيد .
گل آرايي و استفاده از گل ارگانيك سفره شمارا زيباتر مي نمايد , اما درين سبك نياز به استفاده مضاعف از گل نخواهيد داشت , به دليل آنكه درين سبك سازه بر بيشتر چشم شدن اجزا و وسايل سفره عقد است كه اما رنگ و گونه گل ها هم بايستي با سفره شما هماهنگي و سنخيت داشته باشد . استفاده از ديوان حفظ كننده در باطن سفره سنتي هم دلخواه است .
سفره عقد كلاسيك
براي تهيه و تنظيم اين سبك سفره عقد دست شما بيشتر گشوده است , به اين دليل‌كه خيلي نياز نداريد خويش را مقيد به اصول خاصي نماييد . مي‌توانيد از گونه هاي ظروف كريستال سپيد يا اين كه رنگي , سيلور , رزين يا اين كه مجسمه هاي برنز يا اين كه ظروف آنتيك و… استفاده فرماييد .
مي توان از شش ظرف يك صورت براي اجزاي اساسي سفره استفاده كرد و ساير ظروف را هماهنگ با آن شش ظرف تهيه و تنظيم كرد و از طرفي هم مي توان اين فعاليت را انجام نداد و از ظروف متعدد استفاده كرد , اما مي بايست هماهنگي اضطراري بين وسايل و ظروف وجود داشته باشد براي مثال مي توان ظروف كريستال را با سيلور با نيز در يك سفره به فعاليت پيروزي , اما معمولا ظروف سيلور با ظروف چوبي يا اين كه سفالي هماهنگي ندارد .
براي چيدن اين سبك سفره مي‌توانيد از رنگ هاي مناسب استفاده نماييد صرفا كافي است رنگ هاي مستعمل با نيز هماهنگ باشد . معمولا براي اين سبك سفره از اختلاف مرحله بيشتري استفاده مي‌شود .
ميتوانيد چينش سفره يا اين كه اختلاف تراز را سازه به ميل خويش به صورت متقارن يا اين كه نامتقارن انجام دهيد . از پارچه هاي طوطيا دوزي رنگي يا اين كه حرير و ساتن هاي مختلف هم مي توان در‌اين سبك استفاده كرد .
گل آرايي و استفاده از گل ارگانيك نقش مهمي در زيبايي عمل شما دارااست چه بسا در صورتيكه ميزان دارايي شما براي تنظيم سفره عقد كم است , كارايي نماييد گل آرايي را از سفره حذف نكنيد , بلكه از وسايلي با بها هاي مطلوب خيس فايده بگيريد يا اين كه از گل هايي با بها هاي مطلوب خيس استفاده نمائيد .
استفاده از شمع با طرح هاي متفاوت و همينطور ميوه آرايي درين سبك فراوان پيوسته است .
سفره عقد امروزي
اين روز ها بيشتر عروس و دامادها , سبك چينش سفره هاي عقد امروزي را مي پسندند . در سبك امروزي , شالوده فعاليت با آب و آينه است و از ظروف مشخصي استفاده نميشود , بلكه پباده سازي حياتي براي چيدن اجزاي سفره بر پايه ي شمع و گل است .
در ديدگاه نخستين و كلي به سفره آنچه بيشتر از هر چيز به ديده ميايد گل , شمع و آينه است و اجزاي سفره در كناره قرار ميگيرد . معمولا كف سفره را از آينه به صورت يكپارچه يا اين كه قطعات آينه با مسافت از همديگر مي پوشانند .
در حالتي‌كه در حيث داريد هزينه كمتري متقبل گرديد , مي‌توانيد به جاي آينه از حرير يا اين كه ساتن و تور سپيد استفاده نمائيد .
در‌اين سبك سفره , معمولا از يك يا اين كه دورنگ كليدي استفاده ميگردد كه سپيد و سبز است و گهگاه يك رنگ ديگر هم براي افرادي كه ميخواهند يه خرده آب و رنگ به سفره بدهند به آن بيش تر مي گردد .

باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.