سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳


به نقل از وب سايت دوشيزه به نقل ازسرويس اقتصادي فردا : وصلت كردن اين روز ها سهل وآسان نيست يا اين كه دست كم به سادگي پيشين نيست . اين ايام كليه چيز مردمان به مدد رسانه هاي جمعي رنگ و بوي تجمل به خويش گرفته و چه بسا نفس كشيدن مردمان تجملاتي است چه رسد به تزويج . فعاليت به جايي رسيده است كه از به عبارتي گام هاي اوليه شناخت يعني خريد گل و شيريني خواستگاري هم بزرگي گونه گل و سنگين وزن بودن باكس شيريني ملاكي براي عالي بودن و دست و دلبازي داماد به حساب مي‌آيد و جذاب اينجاست كه گل وشيريني خواستگاري فورا در اينستاگرام يا اين كه تيم هاي تلگرامي و چه بسا وبسايت هايي منحصر جديد عروسان پرده‌برداري مي گردد و در رابطه آن مشاجره و جدل نيز مي‌شود!


بدين ترتيب است كه از اولِ فعاليت , دستور تزويج با تجمل شروع مي شود و آنگاه عمل به مهريه هاي تعجب آور و غريب , جهيزه هاي آنچناني و مراسم عروسي لبريز هزينه و مسكن هاي انچناني مي‌رسد و فعاليت آنقدر بالا ميگيرد كه هزينه يك پاي كوبي تزويج به بالاي 200 ميليون تومان نيز مي‌رسد .

درين در ميان , رغبت اكثري از مردمان براي برگزاري مراسم هاي عروسي آنچناني , منش را براي تخلفات رسمي و غير رسمي سودجويان و دلالان وصلت گشوده مي نمايد . داشتن تقاضا براي عروسي هاي آنچناني دست اين اشخاص را براي به دست آوردن رقم هاي نجومي از متقاضي ها گشوده ميگذارد . يكي‌از شيوه هاي دريافت كردن سودهاي كلان از مردمان براي برگزاري مراسم آنچناني , اجاره يك شبه خانه‌ها و تالارهاي مجلل عروسي است كه نيز رسمي و نيز غيررسمي از مردمان هزينه‌هاي كلان اخذ مي گردد و كسي نيز پاسخگوي اين حالت نيست . چه بسا گزارش كلاهبرداري‌هاي ريز و درشت دراين باره نيز دوچندان روي خط رسانه ها ميرود ولي با اين وجود جوان ها كماكان مشتاق به برگزاري پايكوبي هاي آنچناني در تالارهاي آنچناني مي‌باشند .



براين اساس است كه سالن‌ها , باغ‌ها , ويلا ها و خانه‌هايي كه مراسم عروسي در آن‌ها برگزار مي‌شود , روز آپديت نظير قارچ از زمين مي‌رويند و گزينش را براي متقاضي ها اختلال مي نمايد . درين في مابين يك‌سري گلشن و سالن‌هاي عروسي نام و رسم‌دار , آنقدر آوازه به نيز زده‌اند كه خيلي از عروس و دامادها اميد دارا‌هستند درين تالار ها مراسم عروسي برگزار نمايند و به بها سرسام آور منوهاي آن دقت نمي‌كنند و كاري مي نمايند كه معاش مشتركشان با قسط و قرض آغاز شود .

سازه بر مشاهدات خبر نگار فردا , صرفا وروديه بعضا از اين تالارها , گلشن تالارها و به ويژه منزل ها و پاركينگ هايي كه به صورت غير مجاز اجاره داده ميگردند , از دست‌كم 3 ميليون تومان شروع مي شود و به 50 ميليون نيز ميرسد . يعني براي اجاره يك روز گلشن سالن يا اين كه منزل سواي هيچ وسيله و پذيرايي , مي بايست اين مبالغ را پرداخت كرد .



درين دربين منوي خاصي كه به درخواست كنندگان ارائه ميشود و پر‌از غذاهاي تعجب آور و غريب و ميز و صندلي ها تجملي و ظروف آنچناني است هم راهي براي به چنگ آوردن پول بيشتر از مردمان است . اين روز ها علاوه بر باقالي پلو با گوشت , زرشك پلو با مرغ و گونه هاي كباب و غذاهاي رايج و متداول در عروسي‌ها , نودل چيني اختصاصي , غذاي آسيايي با سس سير , پلوي مكزيكي با ميگو , كوكتل ميگو با سس تارتار , سالاد فرانسوي , خوراك لهجه با سس ترخون , چيكن فينگر , بره درسته با سس اختصاصي , ماهي درسته با تزيين منحصر به فرد , چيكن آلاشريمپ به روش فرانسوي , كباب مكزيكي از فيله گوساله , استيك تنوري با سس ايتاليايي و . . . و ولي اشكال سالادهاي خيره كننده و غريب و دسرهاي خيره كننده خيس در منوها جا خوش كرده و گهگاه هزينه نفري 300 تا 500 هزار تومان براي هر نفر را به عروس و داماد كه زرق و برق تجمل ديده هايشان را نابينا كرده اجبار مي نمايد . ارزش هاي ميانگين نفري 100 تا 150 هزار تومان در‌اين دربين معمولي و ارزان است!



ولي اين سوي رسمي كلاهبرداري از مردمان براي برگزاري جشن و پايكوبي هاي عروسي فارغ از حد و مرز قيمتي است و سوي ديگر كلاهبرداري هايي است كه در اين راه واقعه مي افتد و عمل را براي خانواده ها طاقت فرسا مي نمايد . كلاهبرداري‌هايي كه بيشتر براي برگزاري جشن و پاي كوبي در تالارهاي غير مجاز صورت مي‌گيرد و آن‌گاه سرويس ها مجالسي كه عمل را تقبل كرده يك هفته ما‌نده به عروسي ناپديد مي شود

باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.